Les aigües del Fòrum son una incògnita, tan aviat son ben transparents com estan tèrboles, però la fauna que hi ha sempre sorprèn, un lloc ideal per provar els equips i fer la primera immersió després d’anys sense provar-ho.

Les aigües del Fòrum son una incògnita, tan aviat son ben transparents com estan tèrboles, però la fauna que hi ha sempre sorprèn, si fan molts cursos de busseig i es un lloc habitual de sortides d’esbarjo dins de la ciutat, la comoditat de tenir a disposició els vestuaris de la FECDAS i una “platja sense sorra” adaptada amb baranes per l’accés a l’aigua, el fan un lloc ideal per provar els equips i fer la primera immersió després d’anys sense provar-ho.

La zona de banys del Fòrum és un espai on es poden realitzar les mateixes activitats que es duen a terme a la platja, com prendre el sol o banyar-se. S'ha de tenir en compte però, que no hi trobarem sorra i que l'accés a l'aigua es fa directament des de superfícies pavimentades mitjançant escales.

La zona de banys del Fòrum té una longitud d'uns 375 metres i una amplada d'uns 30 metres. Està adaptada per a què les persones afectades per alguna discapacitat puguin accedir a l'aigua.

Es tracta d'una zona de banys poc convencional si es compara amb una platja tradicional i cal tenir molta precaució a l'hora accedir a l'aigua, utilitzar els espais habilitats per al bany i realitzar activitats complementàries. S'ha de tenir present el que indiquen els cartells informatius i els missatges que es difonen per megafonia i està prohibit ultrapassar les zones de seguretat abalisades amb sureres.

Cal tenir present que hi ha una colònia d'erizons a la zona, raó per la qual es recomana banyar-se amb calçat adequat per evitar possibles punxades.

La zona de banys del Fòrum disposa de locals de salvament i socorrisme. Els locals d'informació ambiental i lavabos públics estaran operatius a partir de l'1 de juny.

UNA EXPERIÈNCIA ENRIQUIDORA

Poder fer immersió a aigües de Barcelona capital, no es tan habitual, fins ara teníem la idea de que les aigües que reguen la capital son poc accessibles i poc atractives pels bussejadors, però la ubicació de la seu de FECDAS davant del Port Fòrum a la zona de bany, on l’accessibilitat i les facilitats que ens posa la nostra federació pels clubs afiliats, son raons poderoses per gaudir de l’experiència d’unes immersions enriquidores, tant per la fauna com per la comoditat que representa.

Els federats han de saber que aquesta seu es casa nostra i que tenim a disposició uns vestuaris i material a peu d’aigua que, organitzat pels Clubs federats, representa una activitat d’allò mes còmode per posar en sintonia el material hivernat i reciclar les nostres aptituds si han estat rovellant-se durant alguns anys... i l’accés a l’aigua sense sorra i amb graons fins a quedar submergit fins la cintures el fan apte per qualsevol submarinista mes enllà  d’impediments físics que tinguem.

Sorprenentment la diversitat biològica es molta mes des de la que ens esperaríem.