"Abismes. La Conqueste dels fons mari", 2 episodi: Del les maquines. Un film escrit i realitzat per Michel Viotte.

De com l'intervenció de les màquines a conquerit el fons marí fins els llocs mes inospits

• 19:30h - Trobada i presentació dels convidats especials.
  • 20:00h - Passi de la segona part del film 45’
  • 20:45h - Coloqui amb convidats especials I pica pica amb coques de recapte variades i vegudes.
  • 22:00h - Cloenda.

PROJECCIÓ DE LA SEGONA PART DE DOS DOCUMENTALS SOBRE LA HISTORIA DEL BUSSEIG.

El dia 12 de gener 2023 vàrem projectar la segona part del documental sobre la conquesta dels abismes, van assistir una vintena de socis.

Aquest cop es va tractar el tema de l’evolució en el mont submarí dels enginys humans que han permès a aventurers i científics a conèixer una minsa part de l'Oceà profund. És cert que el medi marí es un entorn molt desfavorable per l’esser humà, te moltes dificultats per observar la seva orografia, tot el que es coneix visualment es un % mínim de la superfície comparat amb la gran extensió del terreny total enfonsat. Quan hem volgut estudiar una selva inosita del nostre Planeta Terra o inclús la superfície de la lluna o Mart, fem servir aparells aeris que permeten captar fotografies de alta precisió a milers de kilòmetres de distancia i configurar un  mapa precís que permet l’estudi del medi amb bastanta fidelitat. Ara be, en el medi marí no es poden fer fotografies reals i precises a mes de 20 metres de distancia per molt clara que sigui l’aigua i molt menys a cotes per sota dels -100 m, és per això que es coneix molt millor la superfície dels planetes que ens envolten que el fons dels oceans, totes les referencies que es tenen sobre la seva orografia son per escàners sonors.

Aquest documental ens exposa d’una forma amena, els aparells que ens fan interactuar amb els distints ecosistemes abissals. Ha sigut molt interessant! I després hem pogut escoltar l'experiència de la Fundació Argomaris (els patrons de la fundació son socis del Club) que opera vehicles submergibles fins els 500 metres anomenats ROV i que van units al vaixell oceanogràfic per mitja d’un umbilical que transporta les imatges i ordres operatives.

L’activitat s’ha conclòs amb un petit sopar de coques de recapte i una copa de cava.