"Abismes. La Conqueste dels fons mari", 1 episodi: Dels Homes. Un film escrit i realitzat per Michel Viotte.

Convidat especial: Alfred Tejerina Balboa

Vinculat amb el Centre de Recuperació i d'Investigacions Submarines – CRIS des de l'any 1967, data en què va fer el curs de busseig i que poc després accepta el càrrec de secretari del club, càrrec que ostenta actualment, a els darrers 15 anys ha fet tot un treball de recopilació de dades, articles, fotos i tota la informació que forma part de la història del CRIS, com ara: els inicis; els departaments; delegacions i seccions; actuacions i efemèrides.

Com a bon coneixedor del món del busseig, poseeig diversa informació relacionada, com ara: les primeres immersions a profunditat; la navegació per sota laigua; història del busseig; precursors de la fotografia i el vídeo submarí i biografies d'alguns personatges rellevants, pel que ve a presentar-nos un projecte personal de diversos volums en format llibre i on pretén  reflectir  la historia del CRIS amb tot detall.

ABYSSES, LA CONQUÊTE DES FONDS MARINS es el títol del documental projectat a les 19:30h del dia 15 de desembre del 2022 a la seu del Club del Mar. Fa un segle i mig comença la conquesta de les profunditats oceàniques constituint una colossal aventura, tant humana com tecnològica. Noves eines s’han inventat per l’exploració dels fons marins. L’acció coordinada de científics i industrials ha permès apropar aquests territoris desconeguts i afrontar els reptes que planteja el fred, l'absència de llum i les enormes pressions. Des del naixement de l'oceanografia fins a l'aparició dels "peus de plom", des de la invenció de l'equip de busseig fins als primers experiments d'hàbitat submarí, des dels primers submergibles d'impulsió manual fins als robots actuals accionats a distància, l'audàcia d'uns quants entusiastes no ha parat en cap moment per fer cada vegada mes petits els límits de les profunditats marines. Aquesta història és el contingut del documental, amb l'ajuda d'arxius excepcionals i testimonis inèdits.
A continuació ha intervingut EL Sr. Alfredo Tejerina Balboa, secretari del Centre de Recuperació i Investigacions Submarines (CRIS) des del 1967.  Actualment es dedica a la recopilació de dades, articles publicats, fotografies i tota la informació relativa a les actuacions del CRIS des de la seva creació en el 1954.

Seguidament els 25 socis assistents hem celebrat les Festes de Nadal amb coques i cava.